Młody Bajtinson uwielbia przesiadywać w portowej tawernie. Często wysłuchuje tam opowieści o przygodach wilków morskich. Początkowo wierzył we wszystkie, nawet najbardziej nieprawdopodobne zasłyszane historie. Z czasem stał się jednak podejrzliwy. Postanowił napisać program, który będzie sprawdzał, czy usłyszane przez niego opowieści są w ogóle możliwe. Niestety, kiepski z niego programista. Pomóż mu!
    Na wodach, po których żeglują marynarze spotykani przez Bajtinsona, znajduje się 
    portów oraz 
 szlaków żeglownych między nimi.
    Istnienie szlaku żeglownego łączącego dwa porty oznacza, iż możliwe jest wykonanie rejsu,
    który zaczyna się w jednym z nich, zaś kończy w drugim.
    Taki rejs jest możliwy w obie strony.
    Bajtinson poznał 
 historii morskich przygód.
    W każdej z nich opisywany marynarz rozpoczynał podróż w jednym z portów, wykonywał pewną
    liczbę rejsów szlakami żeglownymi i kończył w pewnym, być może tym samym porcie.
    Bajtinson mógł odbyć wiele rejsów tym samym szlakiem żeglownym, w obu kierunkach.
      W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajdują się trzy liczby całkowite 
, 
 oraz 
      (
, 
, 
).
      Oznaczają one kolejno: liczbę portów na wodach, po których żeglują marynarze
      spotkani przez Bajtinsona, liczbę szlaków żeglownych oraz liczbę
      poznanych opowieści.
      Następne 
 wierszy zawiera opis istniejących szlaków żeglownych.
      Opis pojedynczego szlaku składa się z jednego wiersza zawierającego dwie liczby całkowite
      oddzielone pojedynczym odstępem, 
 oraz 
 (
, 
),
      oznaczające numery portów, które łączy dany szlak.
      Kolejne 
 wierszy zawiera opis zasłyszanych przez Bajtinsona przygód.
      Opis pojedynczej przygody składa się z trzech liczb całkowitych pooddzielanych pojedynczymi
      odstępami: 
, 
 oraz 
      (
, 
).
      Opis taki oznacza, iż bohater danej przygody rozpoczął ją w porcie o numerze 
,
      zakończył w porcie o numerze 
 oraz wykonał w jej trakcie dokładnie 
 rejsów.
      W testach wartych łącznie 50% punktów zachodzi dodatkowy warunek 
.
      Twój program powinien wypisać na standardowe wyjście 
 wierszy; 
-ty wiersz powinien zawierać słowo
      TAK, jeżeli 
-ta zasłyszana przygoda (według kolejności z wejścia) była możliwa.
      W przeciwnym wypadku odpowiedni wiersz powinien zawierać słowo NIE.
Dla danych wejściowych:
8 7 4 1 2 2 3 3 4 5 6 6 7 7 8 8 5 2 3 1 1 4 1 5 5 8 1 8 10

poprawną odpowiedzią jest:
TAK NIE TAK NIE
Testy "ocen":
, 
, każdy port połączony z każdym,
      milion losowych przygód, wszystkie z odpowiedzią TAK;
      
, 
, rejsy możliwe między portami
      o numerach o tej samej parzystości, milion losowych przygód, połowa z odpowiedzią
      TAK, połowa z NIE.
    Autor zadania: Wiktor Kuropatwa.
In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.